אם הנכם מתכוונים להירשם ברשויות המס כעוסק מורשה או חברה בע"מ, חשוב מאוד לדעת מהי הוצאה מוכרת ולמה חשוב להצהיר עליה. במאמר זה נסביר על הוצאות מוכרות.
מהי הוצאה מוכרת
ברגע שהנכם פותחים עסק חדש – לא משנה מה התחום שבחרתם, בהתחלה תצטרכו להשקיע בקניית ציוד, השכרת משרד (במידת הצורך), תשלום לעובדים ועוד. שורה תחתונה, הוצאות מוכרות הן הוצאות כספיות של העסק המטרה הסופית שלהן היא להניב רווח לחברה. לדוגמה, שכרתם משרד בשביל להיפגש עם לקוחות החברה, להסביר להם על השירות ולסגור עסקאות. ללא המשרד, לא תוכלו לעשות זאת והשכרת המשרד נועדה נטו לצורך יצירת רווח בחברה. לכן, הוצאה זו תחשב כהוצאה מוכרת.
מה אני מקבל?
הוצאות מוכרות ניתן לחלק לשתי קטגוריות עיקריות, הוצאות כלליות (שוטפת ופחת) והוצאה לקיזוז מע"מ. לדוגמה, הנכם בעל עסק עצמאי בתחום של לימודי מחשבים. בחברתכם נפתח קורס ראשון אליו נרשמו 10 תלמידים שכל אחד מהם שילם 1500 ש"ח על הקורס, סך הכל 15000 ש"ח מכל התלמידים. בהתאם לסכום זה, עליכם לשלם 17% מע"מ למדינה = 2179.49 ש"ח. עם זאת, בשביל לרשום תלמידים לקורסים אלו, שילמתם על השכרת משרד 1500 ש"ח, הוצאתם שיחות מהטלפון במשרד, מה שעלה לכם 300 ש"ח ושילמתם למשווק חיצוני שישווק את הקורס ברחבי האינטרנט סה"כ של 800 ש"ח. הוצאות אלה, הן הוצאות מוכרות שהמדינה תדאג לקזז, במקום 2179.49 ש"ח, אתם תשלמו לקופת המדינה רק 1801.71 ש"ח. (שכירות משרד 1500 + 300 שיחות טלפון + 800 שיווק = 2600 ש"ח. 17% מתוך 2600 ש"ח זה 377.78 ש"ח. קיזוז מע"מ 2179.49 פחות 377.78 = 1801.71, זה הסכום שתשלמו לקופת המדינה).
בנוסף להוצאה לצורך קיזוז מע"מ, קיימות גם הוצאות כלליות, אותן מפחית מס הכנסה מסך כל ההכנסות בשנה ופחת שזהו רכוש קבוע שמחושב שצורה קצת אחרת.
עוד בנושא: משרד להשכרה