בעת פתיחת עסק חדש, אחד הנושאים שהרבה אנשים חוששים ממנו, הוא נושא ההתנהלות אל מול מס הכנסה. במאמר זה נסביר את כל מה שצריך לדעת על מס הכנסה לעסקים.
מס הכנסה לעסקים
למרבה הצער, ישנם בעלי עסקים שכל כך חוששים מנושא זה, עד שמעבירים באופן עיוור את כל הניירת הרלוונטית לרואה חשבון ונותנים לו לעשות את כל העבודה מבלי להתעמק בנושא כלל. אין אנו אומרים כי שיטה זו, אינה טובה. אחרי הכל, הנכם עובדים אל מול איש מקצוע שמכיר את העבודה שלו ויודע מה הוא עושה. עם זאת, על מנת להתנהל בצורה יעילה יותר, חשוב להבין את הנושא וכך תכלו לחסוך לעצמכם הוצאות מיותרות ואף לקבל החזרים.
דיווח למס הכנסה
במידה והנכם בעלי עוסק פטור או מורשה, נקבע לכם אחוז מס שעליכם לשלם באמצעות מקדמות (לאחר פתיחת התיק במס הכנסה, תקבלו לביתכם או לכתובת של העסק, פנקס מקדמות) האחוז מחושב על פי ההכנסה השנתית של העסק ונקבע יחד עם פקיד השומה.
הדיווח על ההכנסות שלכם נעשה פעם אחת בשנה, בכל שנת מס. את התאריכים המדויקים בהם ניתן להגיש את הדיווח ניתן לראות באתר של מס הכנסה.
חברות בע"מ – עם חברות בע"מ ותאגידים גדולים, הדבר עובד בצורה שונה לחלוטין. במקרה זה, בעל החברה מקבל משכורת (שרושם לעצמו) ומשלם מס כשכיר. בנוסף לכך קיים מס חברות שנקבע על החברה במידה והיא רווחית.
החזרי מס
אם הנכם בעלי עוסק פטור או מורשה, יכול להיות כי המקדמות שהנכם משלמים למס הכנסה הנן גבוהות. זאת משום שהיו חודשים בעסק, בהן הרווחתם פחות. לשם כך, עליכם להגיש בקשה למס הכנסה לצורך החזר מס. פקיד השומה יבצע את חישוב הרווחים של העסק בשנה שחלפה, יבדוק כמה מס ירד ויבצע החזר מס בהתאם לכך.