עם פתיחת העסק חשוב ללמוד להתנהל בצורה יעילה ונכונה ואם פעם, כשלא היה אינטרנט, היינו משתמשים ביומנים ורושמים את הכל על דפי נייר, כיום הטכנולוגיה מהקלת לנו על החיים ומאפשרת לנו להשתמש בתכנות לניהול חשבונות. במאמר זה נסביר מה ניתן לעשות באמצעות תכנות אלו וניתן דוגמה למספר תכנות מובילות בשוק.
מהי תכנה לניהול חשבונות?
עסק הוא דבר מורכב הדורש מעקב אחרי כל פעילות החברה. ככל שהעסק גדל, כך קשה יותר לעקוב אחרי כל מה שקורה בתוכו. לשם כך, נועדו תכנות לניהול חשבונות המאפשרות להנפיק חשבוניות, להדפיס ולשלוח הצעות מחיר, לעקוב אחרי המלאי בחברה, להנפיק דו"חות כספיים שונים ועוד.
סוגי תכנות לניהול חשבונות
כיום, תכנות רבות משלבות בתוכן פונקציות רחבות יותר בנוסף לדברים הבסיסיים שאנו מצפים מהתכנה. למשל, חלק מהמערכות מאפשרות לנהל כחלק מהשירות, מאגר לקוחות של החברה עם כל הפרטים המלאים של הלקוח, כולל אזור מגורים, פרטי התקשרות, שם מלא ועוד (CRM).
דוגמה מעולה לתכנה מסוג זה, היא Icount – מערכת אונליין המאפשרת לשלוח חשבונית במייל ולהעביר את כל הניהול של החברה לאינטרנט. הכל מתבצע בצורה מקוונת, לא תצטרכו להוריד שום דבר למחשב, מה שאומר שניתן להתחבר לתכנה מכל מקום ומכל מחשב.
חשבונית ירוקה – מערכת מקוונת המאפשרת להנפיק חשבוניות, הצעות מחיר, תעודות משלוח וכל זה דרך האינטרנט עם מערכת מאוד נוחה וידידותית למשתמש. השימוש בתכנה הנו תמורת תשלום חודשי קבוע או מנוי שנתי בהתאם למסלול שתבחרו.
לינט, תכנה לניהול העסק – תכנה נוספת המאפשר להנפיק מסמכים ללא הגבלה, להשתמש בשירות של סליקת אשראי, לנהל מלאי ולרשום הוצאות. ניתן להתנסות בתכנה במסגרת 30 יום ניסיון ללא עלות.
עסקית – תכנה שתראו בהרבה מאוד עסקים, את התכנה מורידים למחשב ובה ניתן לנהל את כל הדברים הקשורים לעסק, כולל ניהול לקוחות (מה שלא קיים בכל התכנות).