כל בעל עסק יודע כי בנוסף לתשלומים הקבועים של מס הכנסה ומע"מ עליו לשלם גם ביטוח לאומי. למרבה הצער, הרבה אנשים אינם מבינים למה עליהם לשלם סכום קבוע לביטוח הלאומי ומה הם מקבלים בתמורה לתשלום. במאמר זה נסביר מה כוללים דמי הביטוח.
מהו ביטוח לאומי לעסקים
לפני שנסביר על דמי הביטוח עצמם, כיצד הם נגבים ומה הנכם מקבלים בתמורה, חשוב להבין מהו ביטוח לאומי ומה מטרתו.
המוסד לביטוח לאומי, הוא גוף ממשלתי שאחראי להבטיח את פרנסתכם ולשמור על רמת חיים שהנכם רגילים אליה, במקרים בהם אתם לא יכולים לצאת לעבוד. לדוגמה, פציעה (נפצעתם בעבודה או מחוץ לה וכעת עליכם לעבור תקופת שיקום), לידה, השלמת הכנסה ועוד. המוסד לביטוח הלאומי הוא זה שידאג לכם במצבים לא קלים אלו וייתן לכם ביטחון פיננסי ברגעים שאינכם יכולים לעבוד. זו הסיבה לכך שהנכם משלמים דמי ביטוח באופן קבוע.
ביטוח לאומי לעסקים
במקרה של שכיר, דמי הביטוח יורדים מהמשכורת של המבוטח מדי חודש בהתאם לאחוז הנקבע וגובה המשכורת. אך מה קורה במקרה של בעל עסק? לפי מה נקבע הסכום?
דמי הביטוח לעסקים נקבעים על פי גובה ההכנסה של המבוטח. על מנת לחשב את דמי הביטוח שתצטרכו לשלם מדי חודש, תוכלו להיכנס לאתר של ביטוח הלאומי ולהשתמש במחשבון לחישוב דמי הביטוח לעובד.
שם תמצאו נוסחה מדויקת על פיה מחושבים דמי הביטוח, תוכלו לבצע את החישוב באופן עצמאי וכך לדעת מראש מה דמי הביטוח שתשלמו מדי חודש. אם אין ברצונכם לבצע את החישוב לבד, תוכלו לגשת לסניף ביטוח לאומי הקרוב לביתכם או ליצור קשר עם שירות הלקוחות ולשאול אותם בנוגע לגובה התשלום של דמי הביטוח שלכם.