רבים חושבים, שבכל הקשור ליזמות, מי שבעיקר נכנסים לתחום או יכולים לתרום לו, הם מי שיש להם ידע במדעי המחשב על סוגיו השונים- מתכנות ועד הנדסה. אך האם זה אכן ככה? האם עולם היזמות נועד רק עבור אנשי מחשבים? ובכן, לא בדיוק. אז מה כן נדרש מיזם מצליח? הנה כמה דברים חשובים…
1. מעוף, יצירתיות ורצון להשפיע
מי שהופכים ליזמים מצליחים ברבות הימים הם לאו דווקא האנשים המבריקים ביותר, או המוכשרים ביותר. אך הם כן האנשים בעלי הכי הרבה מעוף, יצירתיות וכן…רצון חזק להשפיע. היזם המצוי מסוגל להסתכל על החברה שמסביבו ולהגיד מה חסר בה או מה היה יכול להיטיב עימה כמעט בבטחון מלא. הוא לא פוחד להעז ולנסות, להמציא ולהכנס לפינות חדשניות שאחרים טרם חרשו או בדקו. התעוזה הזו, היא שדוחפת את ההצלחה שלהם.
2. יזמות יכולה להיות בכל תחום
נכון שמרבית הסטארטאפים ששומעים עליהם, הם בתחומי מדעי המחשב על נספחיהם השונים. אבל יזמות יכולה להיות בכל נושא- מפתרונות לאנשים מוגבלים ונכים שיעזרו להם לשפר את חייהם, דרך יזמות בתחומי העסקים, ביוטק ועוד… כל תחום או פיתוח שיש בו משהו חדש או שכלול של משהו קיים, יכול לסייע לחברה ולעסקים, לקרום עור וגידים ואף להצליח ולהכניס כסף למקימים. אך קודם לכל החגיגות וההצלחות הללו, נדרש לגייס כספים ולפתח את המיזמים הללו, וגם פה המימון והסיוע יכולים לבוא מקרנות וממקומות שאינם מה שנהוג לחשוב עליהם באופן טבעי.
3. כושר שכנוע… בטונות!
עוד כשרון שחייב להיות ליזם מצליח היא יכולת שכנוע יוצאת מגדר הרגיל. בכל יום נתון, אלפי המצאות יוצאות לאוויר העולם ונהפכות להיות ממשיות. ההבדל בין אלו שנשארות רק בגדר תבנית או רעיון, לבין אלו שהופכות מסחריות ומצליחות, תלוי במידת גיוס הכספים שהצליחו לגייס למיזם, והאם מצליחים למכור אותו, או לפחות לגייס משקיעים שיגדילו את היקף הייצור. וזה כאמור, בא בקשר ישיר למידת כושר השכנוע של היזם עצמו. יזמים מצליחים הם לא רק בעלי אמונה כמעט עיוורת במיזם שלהם, אלא גם ביכולת בלתי נדלית לשכנע אנשים למה המוצר שלהם הוא הטוב ביותר, וזה שהכי שווה להשקיע בו לעומת כל האחרים.
4. אדם של אנשים היודע ליצור נטוורקינג
ולבסוף, אף מיזם לא יתקדם בלי שיהיו מעורבים בו עוד אנשים המאמינים בו. הדרך לעשות זאת ולחשוף את המיזם בפני העולם, היא באמצעות יצירת קשרים ענפים- נטוורקינג בשפה המקצועית. מי שיודע ליצור לעצמו רשת נכונה של אנשים ומשקיעים יזכה גם בחברים חדשים וגם בהזדמנויות שונות לקדם את המיזם שלו, וכמובן תומכים לאורך כל הדרך שערכם לא יסולא בפז.
מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מטפס ההרים שבנה את משרדי החברות המובילות בעולם. הכנסו לאתר SMS ניהול פרויקטים