אחד הכלים האפקטיביים ביותר על מנת לשווק את עצמך או להעביר מסר מסוים היא באמצעות יצירת סרטון תדמית. תחום סרטוני התדמית, פרץ לחיינו לפני שנים אחדות וסביר כי לא יעבור מהעולם כל כך מהר (אם בכלל). למעשה, חברות רבות מפיקות סרטוני תדמית וזהו הכלי השיווקי העיקרי ולעיתים היחיד שלהן. הסיבות לכך טמונות ביתרונות סרטוני התדמית ואלו בדיוק היתרונות אותם נסקור בשורות הבאות. נדגיש מראש כי אומנם עלות הפקת הסרטונים אינה נמוכה אך לבטח החזר ההשקעה יהיה גבוה יותר וגם ניתן להתאים סרטון לכל תקציב.
יתרונות סרטוני התדמית
הבה נסקור את יתרונות הפקת סרטון תדמית ונדון בחשיבות ההכנה מראש.
- העברת מסר – אין זה משנה איזה כותב תוכן מקצועי יכתוב עבורכם טקסט, לא ניתן להבטיח כי המסר יועבר ויתקבל אצל כל קורא וקוראת כפי שהתכוון אליו המשורר. לעומת זאת, סרטון, בו רואים את הדמות מדברת או ישנו תהליך כלשהו שמתרחש להמחשת המסר, יצליח להעביר את המסר AS IS ובצורה המדויקת ביותר.
- ויראליות – סרטון מוצלח יעבור באופן ויראלי בין צופים רבים ויחולל לא מעט דיונים סביבו. זאת, לעומת טקסט או ברושור אשר סביר ולא יחליפו ידיים.
- תגובה חיובית – מחקרים שונים גורסים כי סרטון, סביר ויעורר תגובה חיובית רבה יותר מאשר תמונה או טקסט עד פי 2.5.
- ביסוס מותג – דמיינו שאתם מגיעים להרצאה או שעליכם לנאום אודות המותג שלכם – האם הצגת סרטון תדמית איכותי ומדוייק, לא תעלה את רמת ההרצאה ותתפוס את תשומת ליבם של המתבוננים? התשובה לכך היא בהחלט כן.
מילה קטנה על הכנה מראש – על מנת להצליח להעביר את המסר ובעצם לייצר סרטון תדמית מוצלח, מומלץ מאוד לבצע הערכה והכנה מראש. כתבו תסריט ומקצועו אותו כמה שניתן והגיעו ליום הצילומים מוכנים. אל תתפשרו וצלמו כמה טייקים שצריך על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. הקפידו על פנייה לקהל היעד ועל שמירת הפוקוס בסרטון.
לסיכום, הפקת סרטון תדמית מוצלח לעסק שלך, יכול להניב תשואות מרשימות ולגייס לקוחות. היכולת של הסרטון לגעת בקהל היעד היא עצומה ולכן חשוב מאוד לעקוב אחר כללי סרטוני התדמית. לא כל סרטון תדמית הוא סרטון מוצלח או כזה, שיצליח לענות על הציפיות ולהעביר את המסר נכונה, לכן הקפידו על ביצוע עבודת חקר ותכנון מקדימה. אל תתפשרו על הסרטון או על איכותו שכן מרגע שיגורו, סרטון זה הוא השגריר של העסק שלכם.