עבור חברות או מותגים קיימים, שכבר רצים בשוק לא מעט שנים, הפחד הכי גדול הוא לא לצעוד בקצב החדשנות שהשוק דורש ולהישאר מאחור. במציאות כזו, רבות מן החברות נאבקות בכל יום מחדש, על היזמות הבאה- או הרעיון הבא, שישבור שיאים, יכניס כספים נוספים לחברה ויעלה אותה שוב לגדולות. אז איך נותנים מקום לרעיונות חדשים ומעודדים יזמות? אחד מהאמצעים הוא יום כיף לעובדים שלכם.
יום כיף כדרך לשבור שגרה ולעודד חשיבה מחוץ לקופסא
אצל מרבית המעסיקים, יום כיף לעובדים, לא תמיד ייחשב משהו מומלץ וטוב. בכל זאת, מדובר ביום עבודה שלם שיורד לטימיון לטובת איזשהי פעילות חוץ שלעיתים חוץ מכיף ושבירת שגרה לא תורמת יותר מדי לארגון. האומנם? מחקרים הראו, כי דווקא שמוציאים עובדים מהשגרה ונותנים להם להתנסות בפעילויות שאינן יומיומיות, או- אז, הרעיונות הגדולים מגיעים.
למה זה קורה? ראשית כל, העובדה שלא נמצאים ברוטינת העבודה הרגילה ובמשרד, כבר משחררת רבים מן העובדים ומאפשרת להם להיות הם בצורה טבעית יותר. שנית, העובדה שאינם כבולים לסמכות והם חופשיים לפעול ככל רצונם, לעיתים מעודדת אותם "להגדיל ראש" ולהציף מעלה רעיונות שאולי היו נחבאים פנימה בתנאי המשרד. ומעבר לכך, שהלקוחות ולחצי היום יום לא מצויים בראש מעיניהם של העובדים, למשך יום או כמה שעות, הרי שאז הראש פנוי סוף סוף לחשוב גם על דברים אחרים.
סיעור מוחות למציאת רעיונות חדשים
בהמשך ליום כיף עוד באותו יום או כדרך התנהלות כללית בארגון, מומלץ מאוד לשתף את העובדים בתהליכי סיעור מוחות. בפגישות מסוג אלו, זורקים נושא/ביטוי/ רעיון ראשוני/ בעיה ונותנים לעובדים לזרוק את כל הנושאים, הפתרונות והשאלות שעולים להם לראש בהקשר זה ללא פסילה או ביקורת שלהם.. מה שמתקבלת היא "שמש" של אסוציאציות שניתן לגזור מהן לא מעט רעיונות, מחשבות ונושאים לשיפור בהקשרים שונים. את תרגול השיטה ניתן להתחיל כבר בסיומו של יום כיף ולהמשיך איתו לתוך שגרה ארגונית ברוכה בפעם בכמה זמן. וכמובן באותה מידה שניתן לבצע תרגיל זה ארגונית, ניתן לבצע אותו גם ברמת הצוות או מול מספר עובדים בודדים.
עוד עקרון חשוב בתהליך סיעור המוחות, הוא לא לשתף בו עובדים שכולם שייכים לאותה היררכיה בארגון. לפעמים, הרעיונות הטובים ביותר יגיעו דווקא מן העובד הפשוט והזוטר ולא בהכרח מהמנהל, ראש הצוות או החוקר.
הרשו לעובדים שלכם לקרוא ולהשכיל בתחומם גם בזמן העבודה
נכון, זה נשמע רעיון שנוי במחלוקת, אך ככל שהעובדים שלכם ישכילו להבין מה קורה סביבם, יקראו על חידושים ויבינו תפיסות עתידיות, כך המחשבה שלהם בהכרח, תנסה להתאים עצמה לכיוונים ולחידושים עליהם קראו. וכאמור, מתוך ההבנות הללו יכולים להגיע עוד הצעות לשכלולים ושיפורים של העתידי וכמובן, גם של הקיים.