אם אתם רוצים שהמחזור העסקי שלכם רק יגדל, אתם חייבים לשמר את הלקוחות שלכם. שימור לקוחות היא לא משימה פשוטה ובטח לא כמו שהיא נשמעת, אך יש כמה דרכים טובות להעצים אותה. הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת על שימור לקוחות ועל הקשר שלו למועדון לקוחות.
הלקוחות הקבועים הם החשובים
הלקוחות שלכם אולי נראים לכם כמו ציבור אחד שלם אך למעשה יש חלוקה מאוד ברורה ביניהם. ככל שתחלקו את הלקוחות שלכם טוב יותר כך תוכלו להבין כיצד לשמור עליהם וכיצד לגשת אליהם. למשל, חלק ניכר ואולי החלק הארי של הלקוחות בעסק יכולים להיות לקוחות קבועים כאשר לקוחות חדשים תופסים הרבה פחות נפח ואחוז קטן מאוד מהמחזור העסקי. בסופו של דבר הלקוחות הקובעים הם אלו שחוזרים שוב ושוב ולמעשה הם אלו גם שמביאים את הלקוחות החדשים. לכן חשוב מאוד לשמור עליהם ולא לנסות לגייס רק לקוחות חדשים, בטח לא אחרי שהעסק כבר מוכר.
תמיד תשמרו על יצירתיות וגיוון
כדי לשמור את הלקוחות שלכם אתם חייבים לשמור על יצירתיות, על מקוריות ועל גיוון. לא משנה באיזה תחום העסק שלכם פועל, בין אם מדובר על עסקי הבילוי, המזון או התיירות, אתם חייבים ליישר קו עם הטרנדים העכשוויים. רק כך תוכלו מצד אחד להביא לקוחות חדשים ומצד שני לשמור על הלקוחות הקבועים שלכם שלא ילכו למקום אחר. אם תהיו יותר מידי בנאליים עבורם הם פשוט יעזבו אתכם, ולמרות שיש כל מיני עסקים שלא משתנים עם הזמן ולעתים במכוון, יש צורך לשמור על מבצעים מגניבים ועל כל מיני רעיונות אחרים שימשכו את הלקוחות שוב ושוב. מועדון לקוחות יכול לעזור.
מועדון לקוחות יעזור לכם במשימה
מועדון לקוחות אולי נשמע לכם כמו דבר די מעצבן שאיש לא ירצה להצטרך אליו, הרי כל מה שהוא עושה זה לשלוח אסמסים לטלפון ומידי פעם לספר לכם במייל מה חדש בחנות. אולי זה נשמע לכם רעיון לא טוב אך זה למעשה הרעיון הכי טוב שיכול להיות. רעיון מעולה שכזה יכול לשמור על קשר ישיר בין העסק לבין הלקוח וזה בדיוק מה שאתם צריכים למען שימור לקוחות. יכול להיות שהעסק שלכם יכול להיות אטרקטיבי מאוד עבור הלקוחות שלכם אך הבעיה היא שהוא פשוט לא יודע מה מצפה לו כאשר הוא יגיע, ולכן מועדון לקוחות יכול לעזור לכם לספר להם באופן אישי ישירות לטלפון.
כיצד נקים מועדון לקוחות?
הקמת מועדון לקוחות אמנם לא נשמעת מסובכת וארוכה בתיאוריה אך בפועל יש צורך לעבוד עם חברות ייעודיו שיכולות להקים לכם את ממסדי הנתונים שאתם צריכים וכמובן לקשר ביניכם. יש צורך במערכת שלמה שאליה ייכנסו הלקוחות שלכם וכמובן יונפקו להם כרטיסים ממותגים שאתם תכינו, ולאחר מכן לחשוב על תכנית מבצעים והטבות. רק כך תוכלו לשמור על הלקוחות שלכם כאשר העסק יישאר מאוד אטרקטיבי עבורם. מועדון הלקוחות צריך להתאים לסוג הלקוחות וכמובן לסוג העסק.
ההקמה היא רק ההתחלה
הקמת מועדון לקוחות אולי נשמעת לכם המשימה הקשה ביותר אך למעשה היא מהווה רק את ההתחלה. אחרי שיש לכם את הנתונים של הלקוחות שלכם, כמו למשל תאריך הלידה או את סכום הקנייה הממוצע שלהם יחד עם המחלקה האהובה או המוצר האהוב אצלכם בחנות, אתם אלו שצריכים לחשוב כיצד למשוך אותם להגיע אל כותלי העסק שוב. זו לא משימה פשוטה אך בסופו של דבר היא יכולה לעבוד והלקוחות שלכם יחזרו שוב ושוב.
מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מטפס ההרים שבנה את משרדי החברות המובילות בעולם. הכנסו לאתר SMS ניהול פרויקטים