לא משנה מה התחום שבחרתם לעסוק בו במסגרת העסק, גם אם מדובר בשירות מאוד בסיסי שכל אחד צריך – במוקדם או במאוחר תצטרכו לשווק את העסק. ללא שיווק, לא תוכלו להביא לקוחות חדשים לעסק, לא תצליחו לגדול ולמכור יותר מוצרים. במאמר זה נדבר על ערוצי השיווק הפופולריים ביותר שניתן לפרסם דרכם את העסק שלכם.
ערוצי שיווק פופולריים לעסק
כוון שבימינו רוב העסקים מביאים לקוחות חדשים אל החברה דרך האינטרנט, אנו נתמקד בשיטות שיווק מקוונות.
- פורומים – למרות שנראה כי הפורומים כבר מזמן "יצאו מהאפנה" הדבר אינו כך במציאות. פורומים מתחלקים לקטגוריות, על פי תחומי עניין ואדם שמתעניין בנושא של רשתות מחשבים, ככל הנראה ישתתף בדיון יקרא את האשכולות בקטגוריית "מחשבים ורשתות". כך הפורום הופך לשטח פרסום ממוקד ויעיל מאוד.
- פייסבוק – איך נדבר על שיטות פרסום באינטרנט ולא נזכיר את הפייסבוק? פייסבוק היא פלטפורמה רחבה ונוחה לפרסום, אם זאת, על מנת למשוך את תשומת הלב של הגולש, תצטרכו להתאמץ. זאת בשל כמות הפוסטים הגדולה שהגולש צופה בה בכל יום. בגלל עומס המידע, אנשים רבים אינם שמים לב לפרסומות ופוסטים שלא מעניינים אותם. לכן, על מנת שהפרסום בפלטפורמה זו יהיה יעיל, עליכם למצוא דרך "לתפוס את העין" ואת תשומת הלב של הגולש.
- אינסטגרם – לפני מספר שנים פייסבוק רכשה את האינסטגרם וכמו שאתם יודעים, ענקית הפייסבוק לא תקנה "סתם עוד חברה לא מצליחה" אלא תשקיע רק בטובים ביותר. כך, לאט לאט, הפכה לה האינסטגרם לכלי שיווק אפקטיבי ביותר. לפי הסטטיסטיקה, העסקים שמצליחים לצבור את כמות הלקוחות הגדולה ביותר ומגיעים לאחוזי מכירות גבוהים ברשת חברתית זו, הם עסקים בתחום האסתטיקה, בגדים וכל דבר שנראה טוב בתמונות.
- גוגל+ – רשת חברתית של גוגל אשר ניסתה לפני מספר שנים להתחרות בפייסבוק. היא לא הצליחה להגיע להצלחה ברמה של הפייסבוק, אך בהחלט הינה רשת חברתית לא קטנה ששווה לשווק בה את העסק שלכם.