רשת האינטרנט הינה כלי יעיל להעברת מסרים, לפרסום ואף למכירה. עסקים קטנים או חדשים הרוצים לנצל אותה היטב חייבים להקים אתרי אינטרנט ולקדם אותם על מנת שיופיעו במקומות הראשונים בגוגל. קיימת אפשרות להופיע באתרים נוספים אשר מפרסמים עסקים אחרים באותה הנישה. למשל: חברת שיפוצים באתר גדול העוסק בנושאי בניה, או באתר שמציע שירותים שונים לאנשים פרטיים ועסקים ועוד. כמובן, שהדבר הרצוי ביותר הינו אתר פרטי שניתן להקים אותו על פי הצרכים הספציפיים של העסק. לאחר בניית האתר יש לקדם אותו ועושים זאת בשתי דרכים עיקריות. על ידי קידום ממומן וקידום אורגני. ניתן לשלב את שתי הדרכים ויש עסקים שעושים זאת על בסיס קבוע או לפי הצורך. החיסרון של שיטה זאת היא ההשקעה הכספית הגבוהה הנדרשת שלא תמיד קיימת בעסק חדש או קטן.
קידום ממומן משמעותו שהעסק משלם תשלום עבור כל הקלקה על מילים שנבחרו על ידי בעל העסק בעצה אחת עם המומחה לקידום האתר. מדובר על מילים שמאפיינות יותר מכל את פעילות העסק. לדוגמא: חברת הובלות תבחר ביטוי כמו: "פינוי דירות" או "הובלות" וכדומה. כל שמספר ההקלקות יהיה גבוה יותר כן יזהו מנועי החיפוש אותם ויקדמו את העסק המדובר. קידום אורגני מגיע מזווית מעט שונה. כאן מדובר על כתיבת תוכן ומאמרים ששזורים בהם מילות וביטויי מפתח נבחרים. מנועי החיפוש יודעים לזהות את מילות המפתח הללו אבל גם מתייחסים לאיכות הכתיבה, לזרימת התוכן, ליצירתיות ועוד. השילוב בין מילות מפתח ותוכן עשיר יקדם את אתר העסק קדימה. ניתן להכניס תכנים באתרים שונים ולקשור אותם לאתר העסק ועל ידי כך להגדיל את כמות החשיפה אליהם.
ככל שהאתר יהיה במיקום גבוה יותר כן יגדל הסיכוי שגולשים ייכנסו אליו ויחשפו לתכניו. גולשים נוטים להקליק על שמות העסקים המופיעים בראש העמוד בגלל סיבות רבות. הם קצרי סבלנות ומעדיפים להיחשף במהירות לתכנים. מעבר לכך, הם סוברים, ובצדק, כי עסק שממוקם במקום גבוה הוא עסק מוצלח שמנהליו משקיעים בו ושלקוחות רבים עובדים עימו. כך, שהם בטוחים למדי שהשירות שיקבלו דרכו יהיה טוב מזה של אחרים. חברות בעלות מוניטין צברו אותו לאורך שנים רבות של השקעה, ולכן, גולשים מחפשים את שמם באינטרנט וגולשים לאתרים שלהם במכוון. עסקים קטנים וחדשים חייבים להיאבק בחברות הגדולות ובעסקים קטנים אחרים שפועלים באותה נישה, ולכן, הם חייבים להשקיע בפרסום באינטרנט כדי לבלוט ולהקדים אותם במאבק הבלתי פוסק על ליבו של הלקוח. חשיבות מיוחדת לכך יש לעסק בתחילת דרכו. חלק מההשקעה הכספית הראשונה חייבת להיות בפרסום. הכוונה היא שהפניות אליו יניבו הכנסות ורווחים, ובעזרת חלק מהם יוכל העסק להתקדם ולפרסם הלאה את עצמו. בשלב מסוים עסק מצליח כבר מתגלגל מאליו אבל תמיד יהיה צורך בפרסום כדי לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים ועל מנת לצבור חדשים.
קידום עסק קטן כבר בתחילתו יכולה להשפיע על הצלחת העסק כבר מהשלב הראשון.
מרחבי הרשת:
אינטרנט ביתי – עם בזק בינלאומי
שי פניני – משרד עורכי דין
סדרות – הסדרות הטובות ביותר – yes
עורך דין שי פניני – מומחה למשפט מסחרי