החלטתם להגשים את החלום שלכם ולהפוך לעצמאים. מזל טוב! מדובר בהחלטה מרגשת, אך בתוכה גם יש לו מעט אתגרים וכדי שעסק באמת יצליח וניתן יהיה לקטוף את הפירות תוך תקופה של X זמן, צריך לדעת איך לנהל אותו. אז הנה כמה טיפים שיעזרו…
שלב ראשון, סדר בבלאגן
כל עסק שונה לגמרי מהאחר ויש לו נקודות ממשק שונות. לכן, כדי שתוכלו באמת לשלוט על מה שקורה חשוב לחלק את תהליכי הניהול לקטגוריות… למשל… ניהול הפן העסקי, ניהול הפן המכירתי, ניהול הפן השיווקי פרסומי, ניהול העובדים בעסק, ניהול הנהלת חשבון וכך ברגע שכל תחום יהיה מנוהל בנפרד בין אם על ידכם (במידה וזה עסק קטן בתחילת דרכו) ובין אם בעזרת בעלי מקצוע כמו רואה חשבון, איש שיווק, איש מכירות וכדומה, הדברים יהיו מסודרים יותר וככה באמת גם יקרו בפועל.
זהו את החולשות והחוזקות שלכם כבר בהתחלה
הכינו רשימה שתכלול את כל היכולות שלכם ואת כל הדברים שאתם טובים בהם. ככה, תוכלו מראש לדעת מה אתם באמת יכולים לנהל ואיפה אולי כדאי לכם להיעזר באנשים חיצוניים.
הציבו מטרות אחת לרבעון ואחת לשנה
כדי שעסק אכן יתקדם, יתפתח ויצליח, חיים להציב יעדים. מה היעד שלכם לשלושת החודשים הקרובים, לחצי שנה ולשנה הקרובה. הקפידו לדייק ולוודא שאתם אכן עושים פעולות כדי שיגשימו את המטרות הללו שהצבתם לעצמכם.
ייעוץ עסקי
אחד הדברים שהכי עוזרים בתהליך הניהול של העסק הוא ייעוץ עסקי על ידי איש חיצוני מבחוץ. מדובר במישהו ניטרלי שאין לו אינטרס כזה או אחר ולכן הראייה הזו מבחוץ על ידי מישהו שמלווה עסקים במקצוע שלו היא חשובה ובהחלט יכולה לעזור הן לתהליך הניהול והן להצלחת העסק.
מרחבי הרשת:
שי פניני – משרד עורכי דין
אינטרנט ביתי – בזק בינלאומי
עו"ד שי פניני – מומחה למשפט מסחרי
סדרות מומלצות – yes שידורי טלוויזיה בלוויין