לעסק מצליח יש המון רבדים אשר משפיעים עליו כמו ניהול נכון, שיווק ופרסום, עובדים נאמנים ויעילים, שם ומוניטין, ניסיון, קשר ישיר עם הלקוחות ועוד. אחד הדברים שהכי חשובים בכדי שהעסק שלנו יצליח קשור בהכרח לניהול החשבונות בו. כאשר אנו מתכוונים לניהול חשבונות הכוונה לכל מה שקשור להוצאות של העסק…
- משכורות לעובדים
- תשלומים לספקים
- חשבונות כמו חשמל, מים, גז, שכר דירה
- ציוד
- מלאי
- תחזוקה ותיקונים
- קרנות השתלמות, פנסיה, ביטוח לאומי, ביטוחי מנהלים
- מס הכנסה, מע“מ, ביטוחים…
איך מנהלים את החשבונות של העסק
ובכן, יש שתי אפשרויות וזה מאוד תלוי לאיזה תחום העסק שלכם שייך ומה הגודל של העסק. במידה ומדובר בעסק קטן עם עובד אחד, שניים או שלושה, יכול מאוד להיות שתוכלו להתמודד עם הנהלת החשבונות בעצמכם.
עסקים עם יותר עובדים, מומלץ מאוד להיעזר בשירות של רואה חשבון מקצועי או אפילו משרד רואי חשבון שיסייעו לנו בתהליך ניהול החשבונות של העסק.
מדובר בתהליך מאוד מורכב. ראשית יש המון תהליכים בירוקרטיים שעלינו לנהל אל מול גופים פיננסים כמו בנקים, מס הכנה, ביטוח לאומי ולכן כדאי להיעזר ברואה חשבון שגם הרבה יותר קל לו לבצע את כל הפעולות הללו מול אותם גופים וגם יש לו את כל הידע הדרוש לכך.
אמנם מדובר בהוצאה חודשית קבועה לא מבוטלת ובכל זאת, זו הדרך הטובה ביותר לנהל את העסק מבחינה של הוצאות והכנסותת, לוודא שההוצאות לא עולות על ההכנסות. בנוסף, מומלץ אחת לחצי שנה להציב יעדים שיסייעו לנו להבין מה המטרות שלנו מבחינה עסקית וכלכלית, לוודא שאנחנו אכן עומדים באותן מטרות וכך אכן ניתן יהיה להבטיח שהעסק שלנו הולך למקום טוב וחיובי.