אם גם לכם יש עסק בישראל, אנחנו כנראה לא אלו שצריכים לספר לכם על אתגרי הפרסום והשיווק שלו באופן שוטף. בעלי עסקים מחפשים באופן די קבוע את הדרך הנכונה לפרסום העסק ולמרבה הצער נראה שרבים מתעלמים מכוחו של תהליך המיתוג. בואו ננסה להבין למה חשוב למתג את העסק ואיך עושים את זה.
מהו מיתוג של העסק ולמה זה כל כך חשוב?
מיתוג עסק הוא בעצם תהליך של יצירת זהות לעסק. כלומר – לא מדובר על גוף טכני שנותן עסקים, אלא על דמות של ממש שיש לה זהות, אופי ומאפייני אישיות ברורים. תהליך המיתוג כולל הגדרת מטרות ויעדים ובניית שפה מילולית וויזואלית לעסק – לוגו, פונטים, סגנון שפתי ועוד. כעושים את זה נכון נראה את התוצרים של המיתוג בכל מקום – על הרכבים של העסק, בעסק עצמו, בבגדים שהעובדים לובשים, בחנויות וכן הלאה. המיתוג חשוב מאד מפני שהוא יוצר זהות וכשהלקוחות רואים את הצבע השולט, חלק קטן מהלוגו או כל דבר שמזוהה עם העסק הם יודעים לקשר את זה באופן מידי.
האם זה חייב להיות יקר?
זה החלק המעניין ביותר והתשובה היא לא – זה ממש לא חייב להיות יקר מאד. את המיתוג של העסק אפשר לבטא על שלל מוצרי פרסום כמו:
- הדפסה על חולצות איכותיות עם הלוגו ושם העסק.
- בקבוקי שתייה איכותיים מפלסטיק או מתכת.
- עטים ממותגים.
- תיקים.
מדובר על מוצרים בסיסיים בשימוש יומיומי, כאלו שניתן לחלק לעובדים ולקוחות וכך שם המותג והלוגו שלכם הולך באופן טבעי ואורגני ממקום למקום. כלומר – בניגוד לפרסום יקר מדובר על שיווק טבעי וזול מאד. אנו ממליצים בחום שלא לוותר על מיתוג לעסק.
מרחבי הרשת:
סיבים אופטיים – חבילות אינטרנט מהיר מבית yes
יורם קראוס – מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם
אייפון 14 – באתר פלאפון
גלקסי s23 – לרכישה באתר פלאפון
גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון
גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג