כאשר אנו שומעים את המילה שיווק אנו מייד חושבים על מודלים ואסטרטגיות שיווקיות ועוד כל מיני דברים הקשורים למומחי השיווק אשר בונים לעסק אסטרטגיות, מפלחים את קהל היעד ועוסקים בהגברת הביקושים. זהו בהחלט שיווק, אבל לשיווק ישנם גם אספקטים אחרים הנוגעים לכל אחד ואחד מעובדי החברה, אפילו אלו אשר תפקידם אינו קשור באופן ישיר לנושא השיווק והמכירות של החברה.
למעשה בחיים הכול זה עניין של שיווק. אמנם לא בהכרח בעזרת פרסומות ומודעות בעיתונים, אלא באמצעות המסרים שאנו משדרים אפילו בשיחה של אחד על אחד. אם נרצה או לא נרצה, אנו סוג של פרסומת מהלכת וכל מגע שלנו עם אנשים הוא סוג של שיווק – זה יכול להיות הדייט בערב, הפגישה עם הבוס בה נבקש העלאת שכר או יזם המחפש משקיעים. אם נבין זאת ונדע כיצד זה עובד נוכל להגיע להישגים רבים.
אנשים אשר יודעים לשווק, אפילו את עצמם, יכולים להגיע להישגים טובים יותר. אלו יכולים להיות הישגים ברמה האישית, אך גם הארגון יכול להרוויח מיכולות אלו ולכן בהחלט כדאי להשקיע בשיפור יכולות השיווק של עובדי החברה. ניתן לעשות זאת בקלות באמצעות סדנאות לעובדים.
הכלים שניתן לקבל באמצעות שיפור יכולות השיווק
ניתן לשפר את יכולות השיווק העצמי של העובדים, את היכולת שלהם להעביר מסרים. העובדים יכולים לשפר את יכולות התקשורת הבין – אישית ולהשתפר בהקשבה ושכנוע. ברור שאנשי המכירות יוכלו להפיק מכך רווח ענק, אך אין שום ספק שאלו הם כלים חשובים עבור כל עובד לא משנה באיזו עמדה ארגונית הוא נמצא. העובדים יהפכו להיות מודעים לכל התהליכים של העברת מסרים, החל מהרושם הראשוני ועד טון הדיבור. הם ילמדו לדבר כיצד לדבר בביטחון מול קהל ופשוט יתחילו לצעוד לעבר ההצלחה.
התועלת לחברה יכולה להיות ענקית. העובדים יקבלו כלים אשר יאפשרו להם להשיג את מטרותיהם בצורה קלה יותר ובכל יהפכו למרוצים ומלאי מוטיבציה, דבר שיש לו השפעה מעגלית מתרחבת הבאה לידי ביטוי בכל פן של עבודתם. אלו אשר נמצאים בקשר עם הלקוחות ישפרו את התקשורת עם הלקוחות וכמובן גם את המכירות. באותו האופן יכול להיות גם שינוי ביחסים עם הספקים וכל הגורמים המשפיעים על פעילות העסק.
פעילויות שכאלו הן מומלצות מאוד עבור עובדי החברה ומביאות לתוצאות טובות עבור שני הצדדים (עובד ומעסיק). בהחלט מומלץ מידי פעם לקחת פסק זמן מהפעילות השוטפת ולהשתתף בסדנאות אשר מייצרות ערך אמתי ויכולות לחולל שינוי אישי וארגוני.
עוד משהו שיעניין אותך:
יורם קראוס – כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר